www.F3B.eu

Už je to 30 let !

06.03.2010 18:22

V úterý jsem se zastavil v modelářské prodejně v Jičíně-tuším "Avanti" a nakoupil jsem nejaké drobnosti, při odchodu jsem v zádveří narazil na stojan se starými časopisy Modelář!!! Nad stojanem byla cedulka : časopisy jsou zdarma ! To mě vyrazilo dech a jakožto obrovského milovníka bazarů všeho druhu mi to nedalo.....začal jsem listovat. Stál jsem tam takto cca 0,5 hodiny a odvijely se mi příhody mého mládí a začátku modelaření a prvních krůčků v kategorii F3B. Františka Bayera jsem v ročnících 1980-1983 které tam byly k dispozici našel mnohokrát, na fotografiích i v článcích! Až jsem narazil na svůj první model F3B V-24, který jsem stavel pod vedením a za pomoci Františka v roce 1988-1989. Dodnes je mi nevolno, když si vzpomenu na broušení 120 ks žeber a poté na nekonečné lakování křídel. Nicméně s modelem jsem si poprvé užil křidýlkové létání a zároveň první rozkřápnutí eroplánu na navijáku při vystřelení :-) Od roku 1991 jsem létal pouze a jen s celokompozitovými strojky......slza mi právě ukápla :-(

V říjnovém vydání časopisu Modelář roku 1980 byl publikován jeden z prvních modelů F3B z dílny Franty Bayera V-24. Musím říci, že to byla tehdejší moderní konstrukce soutěžního větroně této kategorie. Spolu s dalším úspěšným typem V-26 Frantovi pomohl k dosažení několika vítězství, včetně vítězství na mezinárodních závodech v Popradu roku 1982 ( V-26).

Prosím pozorně si článek prohlédněte a přečtěte (je ve velkém rozlišení). Za 30 let uběhlo opravdu hodně vody v řece eftřibéček a jejich technologií.

Poté se chvilku zamyslete a vychutnejte si ten krásný pocit být moderním technologiím nadosah a mít možnost si s nimi hrát spolu se svými letadýlky

Letu zdarec!

pavel.....

Vyhledávání

Kontakt

Pavel Marek Libeňský modelářský klub Praha 8

www.F3B.eu  www.F3G.eu

Nyní mé domény :-)